PDA

View Full Version : [9mmAR]AKS-74U w/ GP-25



NovaRain
16-01-2004, 01:10 AM
please see below.

Kuroneko
16-01-2004, 06:35 AM
looks very nice, I love FA :)

your english is fine

Gpx
16-01-2004, 03:42 PM
*speechless*... :eek: :eek: :eek:

Delta|Cpt.Terran
16-01-2004, 04:51 PM
:eek: You should convert some M-16s over...yes! With the quality of this one, it seems like your pretty good!

/me hopes you convert a M-16

evangelion unit 0
17-01-2004, 05:20 AM
*drools* ak goodness!

JediYoshi
17-01-2004, 10:57 PM
omg it's called a magazine not a clip!

tweak
17-01-2004, 11:02 PM
Very nice. I think when I get home, I'll have to download it.

NovaRain
17-01-2004, 11:02 PM
Originally posted by Delta|Cpt.Terran
:eek: You should convert some M-16s over...yes! With the quality of this one, it seems like your pretty good!

/me hopes you convert a M-16

There are already many great M16-Like conversions.
(Weine's LR300, Sushi's M4, etc.)

That's one reason I don't try to convert M-16s.
Another reason is I like many types of firearms except M-16s:cool:
(I especially like russian firearms.)

AJjer_62nd
18-01-2004, 02:24 PM
I'm a Russian firearms guy myself, with an AKM, AK-74N and AK-103 currently in the collection.

I'm always on the look out for good AK models, although I find that most of the time even on exceptional models the receiver details are pretty far off. This one isn't too bad, with the one thing mainly being that the receiver top-cover appears have a weird contour on the left side of the receiver.

It should be just a straight across line. Also, the handguards are a little more AK-47-ish then AK-74-ish. The AKS-74U has deep finger grooves in both the upper an lower handguard.

All of these things are of course not the fault of NovaRain, but rather the original modeler.

This is a good replacement without a doubt.

http://tantal.kalashnikov.guns.ru/media2/xmvak74set.JPG

Chaos Wake
18-01-2004, 03:37 PM
How about the an 94? Its a russian gun that pwns the AK.

If u dont know what gun that is then watch more history channel damn it!

It looks cool tooo :).

zidane55387
18-01-2004, 03:58 PM
damn this is a nice model and yes I despise the friggin m16 as well. Y do u people like it the AK's OWN j00! ;)

AJjer_62nd
18-01-2004, 04:02 PM
The AN-94 is a pretty advanced piece of work, but in truth the AK-74 in it's original form creates so little recoil that the whole recipricating barrel/impulse thing is almost overkill, IMO.

It is also not nearly as resistant to fouling as the original AK design.

Nemesis6
18-01-2004, 04:34 PM
Gotta ask, you say you have an ak74n, what does the N stand for, or did you just type N instead of M?

AJjer_62nd
18-01-2004, 10:25 PM
N is the designation given to fixed stock AKs with optics rails riveted to the side of the reciever.

I haven't got any pics of mine available at the moment, but I modeled it to look almost exactly like this one, only newer with an unworn finish and as-new Russian laminate wood furniture.

http://tantal.kalashnikov.guns.ru/pro10.html


I'll tell you it took some doing to find all the correct Russian laminate. The stuff is very beautiful and also very collectible in the states.

My rifle was built by a custom builder on a Russian Saiga receiver, as that is the only way to get a real Russian receivered rifle in the US.

NovaRain
18-01-2004, 11:29 PM
To AJjer_62nd:
Thanks for the comment:cool:

It's impossible to collet firearms for me in my country, but one of my friends has some "99%" guns (only without firing pin, still illegal.)
He has AKS-74U, MPi-AKS-74N, RPK,etc.
I bought some 5.45mm dummy cartridge from him.

AJjer_62nd
19-01-2004, 12:23 AM
Anytime.

Also, what country are you from?

Some of the demilled weapons you can get in Europe and elsewhere are very desirable here as well. I'd love to have the 99% guns your friend has if only for the rare and collectible parts.

Genuine Russian parts are especially valuable in the States.

SuperBarney
19-01-2004, 01:11 AM
i like AK's alot. i heard from a vietnam vet that the m-16 was a piece of fucking shit cuz it gets jammed easily. anyways nice model :D

Luftwaffe
19-01-2004, 08:28 PM
Originally posted by SuperBarney
i like AK's alot. i heard from a vietnam vet that the m-16 was a piece of fucking shit cuz it gets jammed easily. anyways nice model :D

The original ones were. :p The US Army wanted the soldiers to have a gun that would withstand the conditions of Vietnam, and in concept, the M16 was an awesome gun, but they underestimated just how terrible Vietnam's climate was. So you had magazine jamming, misfires by the dozen, and a lot of wasted lives due to the massive failure the rifle became.

However, the revisions of the M16 were quite good, and some countries still use them for their second-line military units.

By the way, nice model NovaRain, any chances you could do a Galil of some sort? :)

NovaRain
20-01-2004, 07:20 AM
No longer available

Luftwaffe
20-01-2004, 11:57 AM
Looks pretty good to me, thanks. :)

(I posted a thank-you on the HIT forum too)

hydeph
20-01-2004, 12:08 PM
that looks great

pyro maniac
12-06-2004, 01:32 PM
oi can some one host the gali >_< the download doesnt work :/

NovaRain
12-06-2004, 11:04 PM
Originally posted by pyro maniac
oi can some one host the gali >_< the download doesnt work :/

Ok, I uploaded a new one, see the post above.

pyro maniac
13-06-2004, 10:30 AM
thanks :D

Pyroclasm
17-06-2004, 07:28 PM
Great conversion, and 'grats on being the first to have a thread in Best of Model Showcase ;D

Panzerfaust
17-06-2004, 09:04 PM
The model appears to be flatshaded, do you know how to fix smoothing groups?

Panzerfaust
17-06-2004, 09:18 PM
fixed them for you.

NovaRain
23-06-2004, 04:14 AM
To Panzerfaust:

wow, I don't notice that problem.....:confused:
What's the reason and how you fix it?
BTW, Thank you very much for fixing this:)
(Time to reupload and renew the credits)


To Pyroclasm:
Thanks, that's a honor for me:hgrunt:

Weine
11-07-2004, 08:00 PM
fixed them for you.
No you didn't :confused:
Huhm.

Panzerfaust
20-07-2004, 04:28 AM
looks fine for me man.

Indeimaus
28-01-2005, 10:57 PM
id use if they had HEV Hands.

chim
05-05-2005, 06:52 PM
CANT STOP STARING OMG THIS IS LIKE THE BEST AK SINCE AKS lol anyway nice work 10\10

chim
05-05-2005, 06:54 PM
excuse me dosnt matter about the hands (well sorta makes it look cooler) but dude its about the gun model right now not the hands

LoC-GreenSecurity
14-05-2005, 07:00 AM
Well, I need a new link because It doesn't work :(

NovaRain
14-05-2005, 02:05 PM
Well, I need a new link because It doesn't work :(
:wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf:
I've deleted both models one year ago.......
If you want a AKS74U, look here: http://www.svencoop.com/forums/showthread.php?t=27365
If you want a Galil+M203, sorry, I've remove it because I'm not satisfied with it.
And I won't make a new one unless I feel like to do so.

If any moderator see this post, please move this thread out of BoMS and lock it, thanks.